Click...Click

Click Here

Thursday, June 7, 2012

Laksa Teluk Kecai : indah pada nama


korang suker makan laksa tak???
kami laki bini memang hantu giler ngan laksa

kalau kat shah alam selalu beli laksa kat sini

ni nak cerita pasal laksa teluk kecai
memang tesohor kat kedah
lama dah aku teringin nak merasa
tiap kali balik kedah x berkesempatan nak ke sana
balik minggu lepas baru berpeluang lepaskan hajat (^__^)

bagi aku boleh laaa
laksanya original
guna laksa beras
kuahnya agak cair coz dia ada sediakan kelapa apa ntah
1st time aku jumpa orang letak dalam laksa (yg coler oren tu)
untuk pekatkan kuah laksa selepas digaul
not bad laaa
korang pergilah cuba
mungkin kena dengan selera korang :)

cumanya bagi aku laksa kat Aloq Staq yang aku pernah makan 
kat gerai tepi sawah sebelum ni lagi mantop dari laksa ni
memang mantop giler
teringat-ingat laksa tu
next time nak g makan situ lagi

oh yer
orang cakap ada lagi satu tempat laksa sedap kat aloq staq
laksa ikan seekor
apa tu???

xper...
next time balik boleh JJCM kat situ plk
 (^__^)e

5 comments:

  1. dgr gak ada kedai laksa sekoq ikan..kat alor setaq..kami pun hantu laksa gak..tp kat perak jenuh rasa laksa btl..tipu ja kuah nye...baik masak je..

    ReplyDelete
  2. salam ja, aku pernah la dgr nama laksa teluk kecai tu tp x pernah cuba.laksa ikan sekoq tu fames sungguh kat alor setar tp bagi aku x blh lawan dgn laksa kaksu kuala perlis..

    ReplyDelete
  3. Lela,

    kan...memang hantu giler laksa...

    kat tmp lela femes mee udang kuala sepetang...nk gk merasa...tgk la nnti lau ada rezeki nk ke sana :)

    Kasih Salina,

    salam...bg aku boleh laa...tp x menepati selera aku...nnti ada rezeki leh cuba laksa kak sue plk...mmg sedap giler aku rasa kan...

    ReplyDelete
  4. mee udang pun kena tgk gak tmpt..sbb kat situ byk kedai jual mee udang..slalu p kdai makteh mee udang banjir..try la.tp rasa dh kurang bak kata suami..udang pun makin skt....nk lebih order yg mahal lg...heheheh....tp ok je makan mee udang..sdapp..

    ReplyDelete
  5. hehe...2 kaaa...memang suker gk mee udang...tp kt sini mmg x jmpa yg best lg...lau ada rzki leh cuba yg di sana plk...hehe

    ReplyDelete