Click...Click

Click Here

Tuesday, April 24, 2012

Kerang Rebus Serai

wowww....sedapnya...
tengah-tengah malam
leh pulak teringat kerang rebus serai makan kat umah sedara suami tempoh hari
memang super duper sedap

x puas makan...huhu
orang lain dah nak habis makan aku baru nak start makan
so, nak makan banyak-banyak mulalah malu
kan dah teringat tengah-tengah malam ni...huhu

cerita pasal kerang ni
tiba-tiba lak teringat pertama kali masak kerang rebus serai
masa baru-baru kahwin dulu
dah tentulah aku ciplak resepi daripada internet
hasilnya tak mengecewakan bagi yang pertama kali masak kerang macam aku

al kisahnya
time suami test rasa waktu baru masak dia senyum meleret
waktu nak makan nasi dia buat muka pelek
aku naik hairan...ngapa pulak ni???
rasanya semuanya dah sempurna hidang

rupa-rupanya dia hairan mana perginya kuah kerang rebus serai
tinggal kerang jer tergolek-golek dalam magkuk

aku dah buang semua kuahnya...siap tos lagi macam perah santan
manalah aku tau yang rupa-rupanya kuah tu orang wat makan sekali
selalunya kalau makan kerang rebus kat kedai dorang hidang kerang jer tegolek-golek
tu yang aku tos awal-awal sebelum makan

jakunnya aku sebab tak pernah masak kerang
sudahnya kena bantai gelak kuat-kuat
tu pun tak tau kaaa???

dan setiap kali makan kerang mesti kena ungkit balik kisah ni
hahaha


No comments:

Post a Comment