Click...Click

Click Here

Sunday, April 15, 2012

Amir Zafran...Amir Zafran

Semalam kami ke Kolej Uniti, Pasir Panjang, Negeri sembilan. Hantar sepupu suami ke sana untuk pendaftaran hari pertama. Turut sama family dari Kedah (Pak Ngah & Mak Ngah, Pak Chu & Mak Chu & anak2)

Bukan nak cerita pasal Kolej Uniti. Tapi nak cerita pasal betapa lasaknya anakanda Amir Zafran. Tak duduk diam langsung. Semua tempat dia nak teroka. Paling dia suker nak teroka isi dalam tong sampah kecik kt dalam pejabat pendaftaran. Broshure2 semua dia nak kutip...Setiap pintu pejabat diketuknya...Sabar jer la mamma...x kan nak jerit kot...Kalau kiter marah pon dia tau senggih jerk...Wat muker x bersalah...Kerja mamma ikut bontot dia jerk...Sangat x larat nak kepong dia sorang2...Suami pulak sibuk dengan urusan pendaftaran...Nak dukung langsung dia x mau...Memang menarik perhatian parent & student2 baru yang nak mendaftar kat situ...Adoiii...Tengok budak2 lain yang lebih kurang sebaya ngan dia xder la lasak sgt...Elokjerk duduk ngan parent masing2...Ni x nak duduk langsung...Memang semakin besar semakin menguji kesabaran mamma....

Bila bawak ke luar nak main lopak air pulak...Nak lompat2 dalam lopak air tu...Bila ditarik dia jerit dengan kuat...Bila dukung dia meronta-ronta...Tak lama jumpa pulak mainan baru...kutip daun2 kering yang basah kat atas jalan tar...satu-satu dikutipnya pastu bagi mamma...mulut x henti bunyi...bahasa yang dia sorang jerk tau...senyum meleret-leret...sukernya dia bila sekali-sekala mamma turutkan jerk apa yang dia nak buat...sebab mamma dah memang x larat nak dukung...

Paling bestnyer bukan dia yang ikut budak besar main...Budak besar yang ikut dia main sama...Ramai pulak yang nak buat kawan...Dia macam biasalah...Wat muka xder perasaan...

Bila nampak dia dah penat sangat...Mamma bawak masuk kereta...Buatkan susu & bagi dia menyusu...x sampai 10 minit mamma dah dengar dengkuran kecik...Mamma senyum puas coz mamma dah boleh rehat...Last2 mamma pun tertidoo sama sementara tunggu urusan selesai....

Amir Zafran...Amir Zafran...selalu menguji mamma...

kadang-kadang rasa memang x larat sangat-sangat...tapi kalau kat rumah bila Amir Zafran tidoo lama-lama mamma pulak rindu nak main ngan dia...tengah-tengah dia syok tidoo...mamma pulak yang pergi kacau dia...

Mamma sayang Amir Zafran (^__^)

No comments:

Post a Comment