Click...Click

Click Here

Sunday, January 29, 2012

Perihal Kain Batik

terpanggil untuk menulis pasal kain batik
apabila ada yang menegur kain batik aku pakai cantik
haha

kain batik yang aku adoo pun hanya 2 helai
dalam almari banyak yang hadiah orang bagi time kahwin dulu
tapi masih tak berjahit tepi
soo, yang 2 helai ni jelah yang aku mampu wat gilir2 pakai time terdesak kena pakai
haha

tiba2 aku terpikir pulak
betul ker cantik kain batik aku pakai tu
bagi aku biasa2 jerk
otak aku mula terfikir
ooooo....
ayat perli kot
aku x reti pakai kain batik
huhu
mungkin mereka lihat aku pelik berkain batik
soo, mereka mereka cerita kain batik aku cantik..
jakunkah ker aku berkain batik???
hahaha

honestly
aku x berapa selesa berkain batik
dan sebelum ni memang aku x reti pakai kain batik
semenjak kahwin aku makin terbiasa berkain batik bila kat umah MIL
tupun berselang seli dengan pakai seluar
sebab aku kurang selesa berkain batik
maklumlah, aku ni x berapa nak sopan lenggok jalannya
kot terlondeh kan naya...haha

ingat lagi
time aku berpantang kat rumah dulu
aku pakai seluar panjang jerk
bila nenek aku datang tengok cicit dia
mulalah bising suruh aku salin kain batik
haha


p/s : tiba2 senyum sendiri teringat time org memuji kain batik aku cantik...haha

1 comment:

  1. Batik yang cantik2 dan murah byk kat Pantai Timur tp kena pandai survey :)

    ReplyDelete