Click...Click

Click Here

Sunday, January 8, 2012

Kulat Sisir : idamanku :)

huhu...macam orang mengidam pulak...
sejujurnya...memang dah lama aku teringin nak makan benda ni...
tp x pernah jumpa kat shah alam ni...
balik kampung pun susah nak dapat...
nikan pulak kat shah alam..ngeee

Nak dijadikan rezeki aku kot...
pergi pasar malam seksyen 17 selasa lepas(area umah sewa aku)
ada benda alah ni...
macam maroyan aku jumpa kulat ni...haha

apa lagi...
terus belilah...
100g RM4..aku ambik 200g..
agak mahal kan???
xperlah...dah nama pun idamanku :)
2 malam berturut-turut aku masak...
aku sorang jer mkn pun...ratah sorang2...hehe


kulat sisir : jumpa kat pasar malam seksyen 17, shah alam

close up :)

Resepi Kulat Sisir Goreng Kunyit :

Bawang putih 2 ulas
Bawang Merah 3 ulas
Kunyit hidup stgh inci
Cili padi 3 biji

Tumbuk kesemua bahan diatas...tumiskan...biarkan naik bau...masukkan kulat sisir...letak garam & serbuk perasa...goreng sehingga kering...siap :)

p/s : untuk lebih sedap ada orang goreng dengan telur...tapi aku jenis makhluk yang x makan telur...2 jerlah resepi aku yang simple (^__^)

2 comments:

  1. Ada jual lagi tak.. Kakak sy mengidam la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak...sory lmbt reply...x selalu ada jual...kadang2 jer...selalunya musim hjn...kdg kt psr mlm pdg jawa pn ada...

      Delete