Click...Click

Click Here

Friday, November 4, 2011

Insyaallah...esok pagi kami akan bertolak balik kampung...kampung mana masih belum diputuskan lagi...berkemungkinan besar balik Kedah...

Last minute husband deside nak balik kampung...semalam baru wat keputusan...so, hari ini aku apply cuti...isi borang gantian cuti jer...sekarang nak tunggu bos sign jer...then approve...haha...coz cuti gantian aku ada 3 hari...hasil gigih aku bekerja 3 kali weekend bulan lepas...huhu...leh guna cuti tu dulu...nak jimat2kan cuti tahunan yg berbaki 5 hari jer lagi..hmm...

So, malam ni nampak gayanya aku kena bekerja keras...settlekan apa yang patut kat umah sebelum balik kampung bercuti...bukannyer apa, nanti x nak serabut2 balik dari kampung tengok rumah bersepah & pakaian2 masih x berkemas...balik dari kampung nanti kalau boleh nak semua dah settle kat umah...bukan aper, xnak jiwa kacau nanti...huhu...BERSEPAH boleh buatkan aku STRESS..hmmm...

Balik kampung memang seronok...tapi bila fikirkan bab nak kemas2 kain baju nak bawak balik & angkut dari rumah turun ke bawah...nak kemas elok2 dalam kereta...pastu dah balik dr kampung sampai Shah Alam nak angkut bawak naik umah balik...nak basuh & kemas2 kain baju...huhu...memang mengundang KEMALASAN nak balik kampung...tapi balik tetap kena balik jugak sekali sekala...kesian husband yang 2 3 kali angkut barang naik turun pun belum setle lagi tiap kali balik kampung...Aku memang SURRENDER...x larat wehhhh...baby comel kami tu pun sekarang dah 9kg...hari2 bawak naik turun tangga flat tu...macamanalah mamma dia ni x kurus...haha

Hope semua leh settlekan malam ni...pagi2 esok dah boleh bertolak balik kampung...

Oh yer...pagi tadi mendapat perkhabaran sedih...kawan kami Rosmaruby Othman Pustakawan UiTM INTEC meningal dunia akibat kemalangan semasa on the way balik kampung untuk beraya Aidiladha...Semoga arwahnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan golongan yang beriman...amin









No comments:

Post a Comment