Click...Click

Click Here

Tuesday, May 10, 2011

Membahang

Lately...cuaca panas sangat2...membahang...tambah2 lagi waktu malam...dan dijangka pulih dalam masa seminggu lagi...Wahhhhh...lamanya seminggu mau menghadap panas ni...keadaan panas ini menjangkau suhu 36.2 darjah Celcius adalah disebabkan Ribut Tropika Aere yang dikesan di utara Filipina, meniup angin dari arah Barat Daya ke negara ini.

Kalau la umah kami ada aircond...mesti tidurnya enak gituu...hehe...Kesian kat Amir Zafran...tidur dah x pakai baju...bogel jer pakaikan pampers...tu pun berpeluh-peluh lagi dia...busyuk masshyamm jadinya...huhu

Dengan cuaca yang panas ni katil kat dalam bilik dah jadi sempit untuk kami bertiga...masing-masing memerlukan ruang yang besar untuk tidur yang lebih selesa...Tambah-tambah lagi dengan si kecik yang lasak tidurnya...Satu katil untuk dia sorang baru betul agaknya...Nampak gayanya kami kena mengalah...Tapi satu cadangan yang tak bijak pulak kalau dibiarkan Amir Zafran berseorangan atas katil...Silap-silap timbul cerita lain pulak...Hai, janganlah cari nahasss...

Nampak gayanya En Suami yang mengalah dulu...Mencuba nasib tidur diruang tamu sekejap tadi...Katanya lebih selesa tidur di situ dalam keadaan panas membahang macam sekarang ni...Kipas dalam bilik langsung tak terasa anginnya...

Air masak atas meja makan pun sekejap jer kering...masing-masing minum air dengan kadar yang lebih banyak...Begitu juga dengan anakanda tercinta...Harus diajar minum air masak jugak...Tadi terperasan bibir dia kering...mengelupas...Kesian tengok...Nak dibuang bimbang takut luka pulak bibirnya...sudahnya biarkan kuping tu tertanggal sendiri...Mudah-mudahan tiada rasa sakit mendera anakanda nanti...

Alangkah bagusnya kalau dapat menikmati jus tembikai...fuhhhhh...tak pun berendam di Air terjun Sekayu....Waaaaaa (*_*)

No comments:

Post a Comment