Click...Click

Click Here

Tuesday, January 11, 2011

Secebis Doa Buat PuteraKu




Doa yang aku view dlm blog aku sebelum ini adalah doa yang aku amalkan sewaktu Amir Zafran dalam kandungan...Hari ini aku nak ubah view blog dengan doa baru pulak...Sebab aku rasa doa sebelum ini dah tak sesuai dipaparkan di situ... Since Amir Zafran pun dah lahir...So, aku publishkan doa sebelum ini kat entry ini yer :-)


Ini adalah doa yang dipaparkan sebelum ini (diamalkan sewaktu Amir Zafran dalam kandungan):






Bismillahirrahmanirrahim...


Ya Allah ,

peliharalah anakku selama ia berada di dalam kandunganku dan sihatkanlah dia, Engkaulah yang menyembuhkan , tidak ada penawar melainkan penawar-Mu , penawar yang tidak meninggalkan penyakit.

Ya Allah ,

Engkau perelokkanlah kejadiannya yang sempurna dan tetapkanlah hatinya agar beriman kepada-Mu dan kepada Rasul-Mu.

Ya Allah ,

Zahirkanlah dia ke dunia dengan mudah dan selamat .

Ya Allah ,

Anugerahkanlah dia kesihatan yang sempurna , berakal dan bijaksana , alim dan beramal .

Ya Allah ,

panjangkanlah umurnya dalam ketaatan , sihatkanlah tubuh badannya ,dan indahkanlah akhlaknya , fasihkanlah lidahnya , perelokkanlah suaranya untuk membaca al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhamad s.a.w. dan segala puji bagi Allah Tuhan Semesta Alam ....Amin...


p/s bonda : mudah-mudahan Allah SWT perkenankan setiap doa mama untuk Muhammad Amir Zafran...amin

p/s bonda : setiap hari ada sahaja doa2 untuk Amir zafran meniti dibibir mama semenjak Amir Zafran lahir...Tapi doa ini yang mama amalkan semenjak Amir Zafran dalam kandungan

No comments:

Post a Comment