Click...Click

Click Here

Wednesday, August 25, 2010

Tidak Sekuat BONDA




Become a wife...Aku selalu kalah dengan perasaan...Terlalu mudah untuk mengalirkan air mata...pantang tersentuh...adakah disebabkan pregnant atau hati ini memang x kuat & tabah...Dulu air mata terlalu mahal...sangat hipokrit untuk mengalirkan air mata...hinggakan ada kawan2 yg cakap aku ni sangat kuat & tabah...& hinggakan ada antara adik2 yang mahu menjadi kuat seperti aku...mereka hanya nampak luaran aku kuat & tabah...tp sebenarnya aku sangat lemah (ketika itu)...tp aku boleh sorokkan perasaan sebenar...dulu pun aku menangis...tp aku malu menangis didpn mereka...

Tp sekarang...tak kira dimana & ketika...air mata mudah mengalir...pantang tersentuh...walaupun cuba ditahan...tp xkan mampu aku menahan...KENAPA AKU TIDAK SEKUAT & SETABAH ARWAH BONDA!!!!!seingat aku...sepanjang 21 tahun bersama bonda (masa yg singkat) tidak pernah aku lihat air mata bonda...kecuali sewaktu meratapi kematian arwah adik...

Sekarang bila dah menjadi isteri & bakal menjadi ibu...aku mula belajar menilai...ARWAH BONDA memang sangat tabah & kuat...aku rasa aku takkan mampu untuk jadi seperti arwah...dan rindu terhadap arwah makin tak tertanggung rasanya...sangat rindu...banyak benda yang ingin diluahkan dan dikongsi bersama...tapi apakan daya...ALLAH lebih menyayanginya...Semoga BONDA aman di sana dan ditempatkan bersama org-org yang beriman...amin...

p/s : beruntunglah sesiapa yang masih mempunyai BONDA...hargailah selagi masih ada kesempatan

No comments:

Post a Comment